tisdag 29 juni 2010

som de flesta andra kvällar

(ursäkta mystisk posé och dålig kvalitet, fotade med min gamla kamera.. anyway, shortsen!)


har jag ikväll tillbringat framför datorn med gitarren i högsta hugg.
det är konstigt.
nu har jag suttit här och spelat och sjungit i.. tja.. strax över 4h och skulle gärna fortsätta med att sitta här och spela och sjunga om inte det vore för klockan som snart är halv 3 igen.
föresten kanske jag borde ta lite paus för rösten också..
imorgon, eller tja, idag blir det ju, utlovas det +23 grader och delvis sol. låter som att dagen kommer spenderas utomhus.
imorgon kväll blir det nog att ta tag i elgitarren, den har inte fått mycket tid på senaste.. tiden. känns på nåt sätt mindre kravlöst att sätta sig ner med en ackustisk gitarr och sjunga, dessutom så vet jag att det bara är att lägga ner den när som hellst och sedan fortsätta igen en stund senare. men med elgitarren blir allting av nån anledning mer seriöst. det är ju elgitarr jag gillar mest att spela och när jag engång börjar spela så kan jag lixom inte få stopp på det, måste bara fortsätta och fortsätta och fortsätta. dock är det ju inget dåligt med det, men det känns mindre kravlöst att spela ackustisk gitarr.
men senare idag, då ska jag minsann ta tag i elgitarren och spela och spela och spela.
föresten ringde jag till Musikinstiutet igår och bekräftade att jag tar emot min plats där till hösten. spännande!

gonatt gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar