söndag 20 juni 2010

"jag har slitit ut så många skor i en stad där ingen längre bor, hemmafester och en stulen bil.."

försening och väntan,
gasen i botten,
hemgjord galet god sushi samt kaffe och kaka (mumsmums!),
arabisk film och väntan igen,
random present,
moppeåkning i ösregn,
pytte stuga vid vattnet,
människor,
hög och konstig musik,
andras tobaksrök i ögonen,
spänd stämmning,
skratt,
givmildhet,
snälla människor,
mystisk hemfärd som sent kommer glömmas,
smyga tyst tyst i trappor för att inte väcka,
banan+mjölk+korvbröd+musik,
sova,
vakna,
vara vaken,
sova,
vakna
och så kom morgonen.


-är hemma efter ett minst sagt annorlunda dygn i nykarleby samt i socklots urskogar.

idag steg vi upp sent,

klappade kaninbebisar,

gosade med 5-tåade katter,
J åkte hem och

jag & A gick ut på promenad med Nico-vovven i 2h och hann snacka om mycket.
hälsade på hos D och hans 12 veckor gamla goldenvalp (jep, han har oxå hund nu!)
och gick hem i blåsvädret.
blev hämtad, kom hem till en lycklig Theo, vräkte i mig mammas pyttipanna, hör som bäst på reggae i ett tomt hus och ska släpa med mig Theo på en långpromenad.

peace & love,
lever extremt mycket 17 åring nu.
kan man säga så? iallafall är det det jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar