fredag 11 juni 2010

+ många grader i skuggan

ÄNTLIGEN är värmen här, igen!
dessvärre avtar den till imorgon och +14c och regn utlovas,
lagom tills Popkalaset i stan.
synd när Jakobstad för en gångs skull ordnar något större evenemang, har bokat artister från Sverige och allt,
och så utlovas det ösregn och april-värme. verkligen dålig timing.



KISS-ångesten har lagt sig,
eftersom att jag checkat in Ruisrock istället.
senast jag kollade in deras hemsida var i april..eller mars.
då var jag inte speciellt imppad av artistutbudet där.
...men nu.
w-o-w!

checka här:
Ruisrock.fi

jag blir helt till mig redan över tanken på att jag har möjlighet att se Slash på riktigt.
mannen, vars självbiografi jag köpte i Malmö och nu sitter och läser dagarna i ända.
mannen, som är min andra gitarrgud efter Jimi Hendrix.
ni ska veta, att det rann tårar då jag fick reda på att Slash ska till Ruisrock. usch va glad jag blev :)
..dessutom skadar det ju inte direkt att Ozzy Osbourne, Rise Against, The Sounds, Michael Monroe, Belle&Sebastian, The Ark, Florence & The Machine och Reckless Love ska dit.

en annan sak som inte heller skadar är att 3 kompisar ska dra iväg dit,
vilket gör att jag tillochmed vågar hoppas lite på att jag ska få åka med dem.
3 dagar;- 110€ och jag får se Slash och Ozzy!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..och lite andra band.
fantastiskt!
dessutom har jag ju cash sedan min födis eftersom att det inte blev någon Sauna Open Air för min del.

för tillfället svävar jag alltså omkring på små fluffiga moln,
steker i solstolen
och drömmer om Ruisrock.
snälla snälla snälla mamma och pappa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar