söndag 6 juni 2010

avslut

skolavslutningen igår kändes för engångsskull som en skolavslutning.

steg upp tidigt för att hinna duscha och fixa fint hår. fast det gick som det brukar gå då jag försöker anstränga mig lite mer gällade frisyren; det blev till pankaka. tur att det inte var jag som tog studenten iår.
tänkte nästan missa den 6 minuter förtidiga taxin till skolan, men tack vare E hann jag.
väl framme i skolan fick vi våra betyg (jag blev godkänd i alla ämnen jag haft under året! yesyesyes), och sen satte studentdimisionen igång. 
   prästen höll predikan, vi 9 personer som åkte till Norbusang i maj framförde 3 låtar (som mamma dessutom lyckades få filmat), rektorn höll tal, mössorna sattes på studenternas huvuden och studentsången sjöngs.

grannen bjöd på studentkaffe.

på kvällen åkte jag till stan med några kompisar. blev inte som tänkt, och min telefon fick sig en dusch, det började regna och uppstod missförstånd som jag inte tänker blanda mig i eftersom att jag inte har en enda vettig anledning till att göra det.
men sen mot slutet blev det feelis.
överlag en bra kväll nog.
kom hem runt 2, fixade mackor och gick och sova.

vaknade 11:59 imorse av att mamma kom in i rummet, där det säkert var +25c, och väckte mig.
klockan 14 kom mormor&morfar, T&S samt V&A hit på kalas.
mamma hade bakat jordgubbstårta.
fick fina presenter.

nu ska jag sätta mig ute på trappan med theo, spela gitarr, och sluta tänka.
jag tänker påtok för mycket.

trevlig fortsättning,
allt väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar