måndag 4 oktober 2010

jag saknar mitt hår

jag börjar bli riktigt trött på att ha långt hår nu. (ja, nu... när jag "äntligen" hållit mig i 1år från att klippa nån ny frisyr och fått det långt igen.)
en av anledningarna är att mitt hår har en tendens att klimppa ihop sig till massor med dreadlocks under dagen,
som sedan är jobbiga som 17 att reda opp.
dessutom är jag född med en stor mängd tjockt hår på huvudet och när det sedan är långt, blir det tungt, och svårt att forma eller göra något åt, -såvida man inte använder MASSOR med hårspray.

ska man ha långt, utsläppt hår,
som dessutom är snyggt,
borde man vara beredd på att lägga ner tid på det varje morgon.
man borde vårda och kamma och fixa och greja.

jag har verkligen inte detdär tålamodet,
och jag saknar min gamla frilla;


jag har sedan den frisyren, aldrig trivts så bra med någon nyare frilla på huvudet.
den var perfekt; lättskött som tusan, inte för kort;- inte för lång, bekväm och trevlig, originell och själv ihopkomponerad,- före resten av världen kom på grejen med sidecuts och gjorde det till en modegrej förra hösten (var det förra hösten? min modekoll är dessvärre aningen ringrostig).

jag saknar den som tusan,
och det var just väldans nära att jag tog tag i saxen och klippte till.
jag skulle inte ångra mig.
tror jag.

iallafall måste jag göra något åt mitt rådande kaos på huvudet, fören det är för sent.

FÖRSLAG EMOTTAGES VARMT MED ÖPPNA ARMAR

2 kommentarer:

  1. det var nog ett väldigt bra hår! och en bra färg också!
    tips... tja, du kanske kan skaffa mohawk som min elev just gjorde.. :)

    SvaraRadera
  2. oj, en MOHAWK riktigt :D :D
    veit du, vem veit va ja hindar hitt åpå i helsingfors på friidan tå ni er i arbeiti på ettmeddaan... mohawk, page, pottfrilla, dreadlocks;
    only time will tell

    SvaraRadera