tisdag 26 oktober 2010

besta tisdagen

en förträfflig tisdag har idag passerat, må jag då verkligen säga!


drog till Kalles Konditori på håltimmen med S och O,
S betalade sin kaffe, jag hade inga cash och envisades med att ingen av dom skulle bjuda mig på nåt,
så O ska betala för sin kaffe.
jag och S går opp på andra våningen så länge och slår oss ner vid ett fönsterbord.
O kommer kort därefter oppgående till oss, med en kaffekopp i vardera hand.
det hade visat sig att O's pengar var slut på bankkortet,
men Kalles Konditori-farbrorn hade tyckt att O inte kunde gå opp till mej och S utan något med sig,
han bjussade på en kopp kaffe var åt mig och O.
en sån liten grej gör en så glad att man inte orkar bry sig om snön som yr ner utanför fönstret
några minuter senare.

dessutom,
kollade engelskaläraren aldrig opp var jag befunnit mig senaste engelskatimme, när jag varit hos "tandläkaren",
vilket betydde att jag slapp sitta och dra ihop nån story om att jag glömt att ta tandläkar intyg/ tappat bort intyget.
liten grej också, men jag hatar att ljuga, så detdär var hemskt trevligt det också.

just ja,
och så givetvis; lektionerna vid Musikhuset ikväll förgyllde dagen ytterligare.

inte dåligt!
nu har jag 40 minuter på mig att kraffsa ner något i mina läxor,
sen ska jag kolla Äntligen Hemma,
och efter det försöka sova!

peace out,
^*Br0z**<''^^~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar