fredag 29 oktober 2010

drömmar

de 3 senaste nätterna har jag drömt riktigt omotiverade saker varje natt.

  • 1:a natten drömde jag om dethär:
[Sommar, miljö àla Juthbacka Herrgård vid vattnet, soligt, varmt]

Jag, Emilia & Josse sitter vid strandkanten och iakttar på avstånd uppskattningsvis 20 st människor (varav några bekanta ansikten) som deltar i ett JesusLäger(!).
Människorna utövar en mystisk "lek"; de springer fram och tillbaka mellan 2 bänkar, vidrör dessa bänkar och ropar "JESUS!" varje gång de rör i någondera bänken.
   Daani, en av lägerdeltagarna, failar på något sätt i "leken" och får som straff att under 2 minuters tid avlägsna sig från resten av deltagarna och sätta sig på en brygga och vänta. När 2 minuter gått stiger Daniel opp, gör ett dubbelt rondathopp, en flickis och avslutar med en halvvolt fram, ner i vattnet från bryggan.
   En stund senare dyker Jim & Olli opp. Olli, som tagit en 2 veckors paus från sitt utbytesår och också är en av JesusLägrets deltagare, berättar att han just skulle köpa korv med ris från en korvgubbe.
Olli: -"Så sa ja åt korvgubben;  -'En korv med ris, tack!... Oså honung och senap till, - jag upprepar; honung och senap till!'. ...O va sejr gubben då?! Jo, han sejr;  -'Alltså en korv med ris...?'.     Hur kan man ha så svårt ti fata?!"


  • 2:a natten drömde jag att Ludde var rörmokare och ville köpa ett lika hårspray som mig, till priset av 33€/flaska.
  • 3:e natten (inatt) drömde jag att det låg massor med huggormar på vår infart. Huggormarna besegrades genom att man sydde fast öppningen på en läderhanske (àla sånhärn modell) med rosa tråd, i vilken man trädde på små tidningsurklipp och sedan fäste fast i vanten.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

jag förstår inte varifrån jag får allt... trött är man också när man vaknar efter sina äventyr. pust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar