lördag 23 oktober 2010

framtid och sånt

ibland tänker jag.

jag har under den senaste tiden tänkt.
tänkt på hur förtvivlat många ställen det finns ute i världen.

varför bo i Finland hela sitt liv,
när man har möjlighet till att bo
i Frankrike,
eller England,
eller Nya Zeeland
eller i Danmark,
eller Grekland,
eller Australien
eller Barcelona,
eller i USA?

tänk vad ofantligt många länder det finns att besöka,
städer att checka in,
gator att gå längs,
hur många kulturer det finns att krocka med,
människor att möta,
maträtter att pröva på...


det är tufft.
jag hoppas verkligen att jag resonerar likadant i framtiden
(läs: nästa år),
när jag har möjlighet att välja var jag placerar mig,
vad jag sysslar med,
var jag bor...
jag hoppas verkligen att jag tycker det är lika fantastiskt då,
som jag tycker det är nu,
och tar tillfället iakt och gäääsar omkring hit och dit,
och upplever och ser saker.
jag hoppas verkligen det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar