onsdag 11 augusti 2010

time, pass me by

ibland slås jag av att tiden går så hiskeligt fort.
en sådan "ibland-gång" är idag.
idag har min barndomsvän Fiia tagit körkortet.
nu kan hon köra omkring längs landsvägarna i sin lilla bil, bäst hon vill.
DET, kära vänner är crazy.
vi, som brukade gömma oss i snön på vintrarna, och tro att ingen såg oss, medans vi spionerade på de förbipasserande bilarna.
nu kör hon själv bil.
(tur att jag fortfarande har en vinter på mig att spionera på förbipasserande bilar förens jag får körkortet)

jag kan inte bestämma mig ifall det är dåligt att folk bara blir äldre,
eller ifall det är bra eftersom att man blir friare och friare i sina handlingar, och får mer möjligheter.
det är nog en blandning tror jag.
en himla läskig blandning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar