måndag 16 augusti 2010

02:38

" Some say that I'm on the run
I say it's time for some action
(Yes it is)
I'll have my high and my lows
I guess it's just how my life goes
I always shower to long
And make my coffee to strong
My mother says I'm a lonley one
Can't make this story to long
Take my hand I'll be gone
(Gotta be gone, be gone)


I won't turn my life around
Cause I like it upside down
"
-Pauline Kamusewu (Never Said I Was An Angel)


har haft en fin dag ute på en liten holme tillsammans med F.
en riktig typisk varmvarmvarm sommardag med grillning, metning från en sned gammal brygga, Allers från 1999 med korsord, skogspromenix, roddbåt, ligga-på-en-filt-i-solen-och-lyssna-på-en-sprakig-gammal-reseradio och åka hem med bilen och sjunga högt med radion trots att man kan låttexterna rätt dåligt, men ingendera bryr sig för just då spelar det ingen roll.

har även denna kväll haft huset för mig själv (wow), och har faktiskt varit hemma för mig själv hela kvällen, efter att ha kommit hem från det lilla dagsäventyret.
skruvade opp volymen på musiken, öppnade fönstrena, åt joghurt och bakade pizza med parmaskinka och pesto.
sen har jag spelat gitarr i nån timme. hoppas jag hinner spela imorgon också.
jag hinner glömma hur förbaskat bra allt blir när jag får greppa gitarren och knäppa på distpedalen, ifall det går för lång tid mellan gångerna... vilket det uppenbarligen hade gjort nu.
det är konstigt.
fick nån gång höra att det syns att ett lugn lägger sig över mig då jag får sitta ner och jamma med gitarren.
det känns verkligen så. allt annat försvinner för en stund. det är en himla skön känsla.


nu ska jag, som vanligt gå och sova för sent.

1. jag borde bli en mer ordningsfull person... nångång
2. jag borde gå och lägga mig tidigare
3. jag borde på något sätt bli bra på matte och finska

tack och hej, foton dyker opp nåndag här eller på fejjan,
godnatt!


ps. just det, jag har fortsättningsvis så finafina vänner. man har det verkligen som man tar det. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar