onsdag 2 mars 2011

"Långa nätter"

Photo: inte mitt och jag kommer dessvärre inte ihåg varifrån jag hittat det. men det är fantastiskt.

jag hoppas att jag aldrig kommer glömma dom här nätterna när jag blir äldre.
dom här nätterna då jag sitter oppe senare än senast, då jag tassar ner till köket och fixar smörgås med ost och gurka, och sedan sitter på mitt rum insvept i en filt och lyssnar efter gitarrstämmor och taktartsbyten i någon av Porcupine Tree's låtar. kvar återstår endast ("endast" ehm) en av deras låtar till  vår repertoar inför nästa veckas spelning. en liten (läs: "en 12 minuter lång") låt, sen kan jag mer eller mindre alla, och får börja fila på detaljer.

fröken Horn sjunger om Långa nätter och denna natt är onekligen en lång en.
jag trivs dock som bäst på natten, har alltid gjort det, så mig gör det inget. imorgon är jag ju dessutom fortsättningsvis ledig och behöver inte få igång hjärnan direkt från morgonen utan kan vara lite trött och goofy. överväger att se en film till morgonmålet, sådär som man bara gör då man är ledig. morgonmål och film.
det klingar vackert.
speciellt "morgonmål". jag är nog alltid hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar