torsdag 10 mars 2011

dag 4

fjärde dagen på utbytes perioden nu, och idag kom även den sista in i gänget.
15 pers är vi sammanlagt och idag fick vi färdigt vår första låt med tys'n stämmor och grejer till vår repertoar.
imorgon kommer en sjukt duktig musiker och pianist och håller workshop åt oss. soul, gospel och improvisation lär stå på schemat. spännande spännande spännande och super najs! det är lite småleskit när man aldrig riktit vet vad som kommer hända följande dag; solosång, stämsång, teater improvisation, rytmer...
(fast ingen vet ju vad som kommer hända, så det är lite grejen med det hela.)

ikväll har jag efter många om och men äntligen äntligen äntligen efter alla dessa försök och år lärt mig hur man sådär påriktigt bendar toner på ett munspel. jag är obeskrivligt nöjd.
kvällen avslutas nu med lite Ray Charles på gitarr och sedan en dusch till det.
inatt finns möjligheten och framförallt så ska jag sova mer än 5h har jag tänkt, börjar bli aningen sliten.

imorgon är det fredag.
peace på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar