måndag 7 mars 2011

5/5 toasters

denhär dagen har varit helt fantastiskt lång, och helt fantastiskt bra.
anlände till busshållplatsen 07:04 imorse, hann hem ett varv mellan kl 15:40 och 17:40,
och har nu kl 22:00 återvänt hem samt intagit en portion laxpasta.
kvällens bandövning började riktit dåligt, ingen hörde nån annan och alla ljud var konstiga och mystiska, vilket ledde till att jag placerade mig på golvet med benen i kors.
sen tog bandet en kaffepaus, funderade lite,
och efter den kaffepausen lirade vi igenom hela setlistan. det gick helt strålande bra. helt stråålande bra.
hoppas verkligen det låter lika, om inte ännu bättre på onsdag på spelningen, för ATTANS isåfall alltså! jes!

avslutningsvis vill jag skänka några tack till ett antal personer som hjälpt mig genom denna trevliga dag.
1: tack till R för allt fixande med bussar och grejer, tack!
2: tack till S som skutsade mig till skolan när bussen hade ofeelis och körde gälit.
3: tack till papp som orka hämta mig efter bandövningen halv tie ikväll, när den egentliga skutsen sket sig.
4: tack till mamm som fixat Theo idag.
5: tack till musikperioden. detta blir bra. detta blir så förbaaaaaaannat bra. trivs som fisken i vattenpölen.
jag menar; 09-14:30 och allt vi gjort är sjungit, sjungit stämmor, sjungit konstiga stämmor, gjort konstiga moves och lekar, käkat gröt, sjungit ännu mera, tagit kaffe, sjungit lite till och gått hem i solsken.
att jag sedan stod och väntade på den bussen på fel sida av vägen i 30 minuter är en helt annan sak, som inte hör hit :)

nu ska jag öva morgondagens gitarrläxa. jazz vetni! inte illa inte illa.
detta är trevligt.
åh.
väldigt trevligt.
musik 24/7, blir det bättre?
ska jag vara petig som det heter, så skulle det önskas lite tid för nån springtur här och där, samt vistelse utomhus i solen, men man kan inte få allt, och musik kniper ändå första platsen på listan över "Viktiga Saker".

peace!!!!!! (...!!!!!!!!!!!!!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar