onsdag 19 maj 2010

jobbar sakta uppåt

igår hade vi löptest på gymnastiken.
vi skulle springa 100 meter på tid.
jag har aldrig sprungit så dåligt som jag gjorde igår.
när jag sedan började fundera ut varför det gick så dåligt, kom jag fram till ett svar;
1 vecka var jag förkyld,
1 vecka var jag på åland,
1 vecka var jag i malmö.

-jag hade alltså inte motionerat på 3 veckor.
när jag insåg detta kändes det genast mer förståerligt varför det gick så dåligt som det gick.
efter skolan begav jag mig,
trots dom +25c i skuggan, ut på en springtur.
det gick riktigt, riktigt uruselt och var helt knasigt tungt.
..vilket nu gör mig om möjligt ännu mer motiverad till att sätta igång med den vanliga träning igen.

imorse började jag skolan 09:45.
det har inte hänt på jättejätte länge, eftersom att vi i akrobatikgänget haft (surprice surprice) akrobatik på onsdagmornarna, sedan augusti.
steg upp i god tid, käkade joghurt, drog ut på morgonpromenad med theo och återvände en dryg ½h senare och kunde konstatera att morgonsolen var.. varm
resten av dagen har det varit runt +25c i skuggan och såfort man vistats utomhus har man smält ihop till en liten pöl. brutal värme.
SOMMARFEELIS FOR SURE!

efter skolan köptes det glass,
sen har jag legat nere vid vattnet här hemma och gjort läxorna.
ikväll firar vi här hemma theo, som fyller 1 år på fredag, med grillning och efterrätt.
jag ska duka bordet fint.


2 kommentarer: