måndag 1 november 2010

overcast monday

imorse var det tungt att stiga opp.
jag har en teori om att jordens dragningskraft är större på mornarna.

skoldagen lättades opp av mitt finfina laku-inköp(!),
plus alla bra:iga typer.
(bra:iga typer i kombination med laku är inte att leka med.)
dagen avslutades med textkompetens av H.C. Anderssen's "Den standhaftige tinnsoldat" i modersmål.

ikväll har jag röstat för första gången i mitt 17 åriga liv.
i församlingsvalet.
jag är varken en aktiv församlingsmedlem,
eller någon vidare religiös person (okej, jag är inte en religiös person),
men tänkte att det är bra att ta chansen och se lite hur det går till när man röstar.
plus att en snäll person ställde opp i valet, och jag tror att personen ifråga kan göra bra grejer
för såna som är aktiva inom församlingen, ifall denna person blir invald.

he var he.
nu har jag intagit lite mera laku,
skrivit ett CV på tyska
och kvar återstår finskaläxan.

men,
det kanske viktigaste jag åstadkommit ikväll är nog min uträkning,
i vilken jag konstaterat att det återstår
30 veckor och 5 dagar tills avslutningen o min 18 års dag.
jisses vilket kalaspartydygn det kommer bli!
peace på den ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar