onsdag 10 november 2010

After Eight

dagen har varit lite som mig själv (va?) ;

  1. åkte till skolan i tro om att jag började klockan 9, och då skulle skriva prov. ...jag började klockan 8 med vanliga lektioner
  2. fick gröt till mat!
  3. spelade med musikkurs-gruppen på lunchrasten. gitarr, mandolin och kontrabas. smällde in kontrabasen i en dörr, och en liten träbit av kanten på den föll till marken. ånej. fick världens sämsta samvete trots att läraren försäkrade mig om att det var lugnt.
  4. skrev engelskaprov
  5. bussade hem med 13:30 bussen och bakade muffins med kanel.
  6. skippade: 
A. provläsningen och
B. gymmet och drog istället iväg till
C. After Eight, för lite musik.
        när jag hör någon som är riktigt riktigt duktig blir jag dels arg för att jag vill så mycket men kan och hinner så lite. dels också så sjukt inspirerad och glad och lycklig och jihuu. ARGHEHPPIN. bandet ikväll var SÅ bra, och jag är SÅ glad för att trummisen nämnde deras spelning så jag kunde gå. attans alltså, vilka lirare, -vilka lirare!

nu borde jag A. läsa på prov och B. sova.
jag vill dock C. lira gitarr.

imorgon har vi iallafall bandövning!
plus att jag och den andra gitarristen ska lira lite gitarr före bandövningen och gå igenom vem som ska spela vad när i vilken låt och hur.
imorgon flyttar jag dessutom in som hundvakt fram till söndag. det ska bli trevligt. ...speciellt när jag kan stiga opp supersent på fredag, när jag börjar 12, och bara traska iväg genom några kvarter i stan, till skolan. not bad!

peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar