onsdag 17 november 2010

90 grader



bytte väg i sängen igår kväll.
nu sover jag med huvudet åt dörren istället.

det är konstigt vad snabbt man vänjer sig vid något;
hur konstigt det kändes att rotera 90 grader åt höger.
    jag tror det är viktigt att variera sig, även fastän det bara gäller såna små saker,
typ vilken väg man sover i sängen,
vilken hand man borstar tänderna med
eller vilken plats man sätter sig ner på hemma vid köksbordet.

jag gillar inte tanken på att vara omedveten om mina rutiner och sätt,
och att aldrig bryta upp vardags mönstret.
jag gillar att analysera och fundera och göra annorlunda.
...för verkligen; testa att borsta tänderna med "fel" hand nästa gång,
så märker du hur konstigt det känns - bara en sån liten sak.


    morgonmål, morgontidningar, glögg i termos.
Into the Wild.
korvsås och huttranden.
engelskaprovet 7+ (riktit dåligt)
tyskaprovet 6½ (riktit dåligt det också, bevis på att man nog bör läsa lite på proven i gymnasiet om man vill få fina vitsord)
pappa, bror V, Arvid Nordquist och chokladkex.
Sister Hazel, kalla ben och 1h senare hemma.

imorgon börjar en ny period i skolan. period 3.
efter nästa period vet jag allt om samhällets uppbyggnad och Kubakrisen.
efter nästa period har ½ skolåret 2010-2011 passerat.
efter nästa period återstår den andra halvan av skolåret, och sen endast ett år kvar i gymnasiet som abiturient.

4 kommentarer:

  1. men Kucke, faller du inte i golvet om du inte har vägg på nåndera sidan? jag körde samma första året i gymnasiet minns jag och jag dunka i golvet så gott som varje natt. :D

    SvaraRadera
  2. hahaha ojdå!
    som tur va så står sängen stadigt kvar på samma plats,
    men människan i sängen har roterat 90 grader,
    och sover numera med fötterna i huvudändan :D

    SvaraRadera
  3. ah, som såleis! som Pippi! sååå... 180 grader då? :D

    SvaraRadera
  4. 180 grader skulle nog vara mer rätt, ja! :D :D
    (matte kommer nog aldrig bli min starka sida)

    SvaraRadera