lördag 3 juli 2010

sovmorgon, sol, promenad, shopping, käk

föräldrarna drog iväg mot sydligare breddgrader imorse (IKEA i Tammerfors) och väckte mig 07:25, därmed flyttade jag mig ner till deras dubbelsäng på nedrevåningen och sov vidare med Theo bredvid mig på golvet.
strax över klockan 11 fick jag en andra väckning, denna bestående av en lycklig, flåsande hund i ansiktet som sedan började sprattla och vifta med sina framben i mitt ansikte.
det gjorde fruktansvärt ont, och efter det var jag vaken.
käkade morgonmål utomhus och läste ELLE, solade, gick på en solig och skön promenad med Theo och sen kom syster hit för mat och lite mer solning. efter det hoppade vi på varsin cykel och gav oss ut på 1 och en halv timmes cykeltur och utforskande av fina somriga grusvägar med blommor vid vägkanten och solen brännandes i våra nackar.
efter ett mycket noga övervägande, och varsitt glas flädersaft samt en kokosboll på var senare, tog vi bilen till Kokkola och traskade lite på stan och checkade rea-utbudet.
hem kom vi båda två nöjda och glada några timmar senare, med fina, billiga och nödvändiga kläder och hårprodukter.
medans jag och Theo tog vår sedvanliga,-och ack så sköna, kvällspromenad bakade syster laxpizza, och sedan knäppte vi på reprisen av Allsång På Skansen.
efter att ha intagit en aningen för stor mängd pizza samt créme brulé (Pirkkan Parhaat) blev man mätt. pust.

föräldrarna drog direkt till villan efter IKEA-besöket, och jag har förmånen att få bo ensamhemma åtminstone 1 dygn. perfekt. det är nog helt knasigt skönt att bo ensam hemma.

imorgon åker syster och jag eventuellt till villan. ifall vi skjuter upp det till söndagen, så ska jag ligga på vår brygga här hemma imorgon och sola och simma som tusan. på kvällen ska jag till en kompis i stan.
hur det går återstår att se.

här blev det mycket, och inte speciellt välformulerad eller intressant informations-inhållande text,
så kan det gå.

nu ska jag höra på finfinfin musik på högvolym, sjunga med högt, och försöka svalka mig från det öppna fönstret. sen ska jag duscha och testa de nya hårprodukterna som inhandlades idag. lyx.

peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar