lördag 3 juli 2010

kärlek

jag minns hur jag under hösten suttit och nött in ackord och fingersättningar,
och hur vi på nyår, högt och länge, skrålade hans låt om och om igen på karaoken.
hur många gånger har jag inte lyssnat och läst hans fina ord och rader?
medans andra köper vaser och tavlor och hänger upp på väggen för att beskåda och beundra,
sitter jag med ögonen fastknipna och suger åt mig vartendaste ett av hans ord.
ord och toner är bättre än tavlor. speciellt hans.
nu slår det till hårt.
jag tror jag är kär.
i James Morrison.
förstår du inte vad jag talar om, tycker jag att du ska lägga på en av hans låtar.
förstår du vad jag talar om, tycker jag att du ska lägga på en av hans låtar iallafall.
lyssna på krispigheten i rösten.
det. är. så. förtvivlat. vackert.

åh.åh.åh.åh.åh.åh.åh.åh.åh.åh.åh.

idag åker vi till villan iallafall. 
blir nog skönt, trots att det skulle vara helt crazy-skoj att hänga med polarna.
men som vi hört förr, så "allt har sin tid".
får ligga på stranden istället, bli solvarm i huden och få saltvatten i håret.


peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar