onsdag 27 juli 2011

nej nej

jobbvecka.
klockan ringer 07:05 på mornarna. t-r-ö-t-t .
(jag minns plötsligt hur innerligt man längtar till helgen under 3/4 av året.)
nu är iallafall grejen den att jobbet delvis är självvalt,
delvis behövs någon där och denna 'någon' blev denna gång jag,
att jag faktiskt inte har något annat val än att jobba för att kunna surfa och dricka billig bärs i oktober
och när jag kommer hem på dagarna kan jag, som idag, - hoppa i duschen och duscha bort dregel och små tårar och sand, dra på bikini, kasta amerikansk fotboll med bror och sedan däcka på en flytmadrass i vattnet, ta en simtur, äta glass från glassbilen(!), fylla ett pajskal och titta Solsidan.

& omväxling, hur ofta tjatar jag inte om dendär omväxlingen? anyways så är det precis omväxling jag får nu,
och lite nya erfarenheter och perspektiv samt jag kan nu med 100% säkerhet och övertygelse stryka ytterligare ett yrke från min lista över framtida eventuella planer på yrken eller diverse sysselsättningar etc etc.

2 dagar kvar.
over and out.


(fred.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar